مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه
مقام معظم رهبری مد ظله العالی: در تشکیلات جامعه مدرسین باید لایه ای زیر مجموعه شورای عالی جامعه مدرسین به عنوان مجمع عمومی مدرسین حوزه، متشکل از مدرسین جوان و سطح حوزه تشکیل بشود و مباحث را این جمع پخته کند و به شورای عالی جامعه مدرسین ارائه نماید.
صفحه اصلی > اخبار 
اخبار > این سند ۲۰۳۰ چیزی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانه‌اش را زیر بار اینها بدهد و تسلیم اینها بشود


   واقعیات سند 2030 ارسال به دوست      مجمع عمومی جامعه مدرسین: امروزه سازمان ها و نهاد های بین المللی در خدمت همان تفکر استکباری و استعماری قرار دارند تا کانالی برای نفوذ قدرت و القاءآت خلاف شئون بشری، باشد همان سازمان هایی که در تفوق شیطانی خود گاه حربه قطع نامه های الزام آور و گاه تفاهم نامه های ذلت بار را با یک هدف به تصویب میرساند. نسخه چاپي

سامانه جامع معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه سامانه جامع معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه سامانه جامع معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه سامانه جامع معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه  عنوان سایت های مرکز مدیریت حوزه های علمیه حوزه علمیه قم , مدرسه معصومیه , واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات  مركز مدیریت حوزه های علمیه  جشنواره علامه حلی(ره)   افق حوزه هفته نامه  بری حوزه ها  مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم  پایگاه رسمی مرکز خبر حوزه های علمیه   اداره كل دانش آموختگان حوزه   معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم معاونت آموزش حوزه های علمیه,معاونت آموزش حوزه,معاونت آموزش حوزه علمیه قم,مدیریت حوزه علمیه قم معاونت آموزش حوزه های علمیه,مرکز مدیریت حوزه های علمیه,مدیریت حوزه علمیه استان قم گزارش تصویری اخبار مرکز مدیریت حوزه علمیه قم, گزارش تصویری اخبار مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان قم, مرکز اطلاع رسانی مدیریت حوزه علمیه استان قم سامانه نجاح و نجما معاونت آموزش حوزه هاي علميه مركز مديريت حوزه هاي علميه  ثبت نام طلاب نتايج پذيرش حوزه هاي علميه كنكور حوزه هاي علميه ورود به سيستم جامع طلاب حوزه هاي علميه شماره تماس با معاونت آموزش تماس با معاونت آموزش حوزه هاي علميه خريد اعتباري ثبت نام مراكز تخصصي معاونت آموزش حوزه هاي علميه طلاب سطوح عالي آزمون تكميل ظرفيت مراكز تخصصي حوزه هاي علميه معاونت آموزش ثبت نام امتحانات نواقصي حوزه هاي علميه اطلاعيه پذيرش سطح چهار دكتري اداره كل امور آموزش اساتید مدارج علمي سنجش و پذيرش برنامه ريزي و ا رزيابي آموزشي مراكز ت خصصي آموزش غير حضوري عضويت در دامنه نجاح معاونت آموزش حوزهاي علميه   آدرس سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه مرکز اطلاع رسانی سامانه نجما نجاح پذیرش حوزه های علمیه مدیریت حوزه علمیه قم ارزیابی نظارت اخبار اطلاعیه مراکز تخصصی مدارس سطوح عالی استان معاونت آموزش اموزش خبرگزاری معاونت آموزش پژوهش تبلیغ اموزش های کاربردی تهذیب آمار بررسی ارزیابی امتحانات شفاهی سنجش پذیرش ارتباطات مراجعات بازرسی فناوری اطلاعات امور طلاب دانش آموختگان اسکان شهریه تلبس خدمات کتبی آیت الله حسینی بوشهری حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال سامانه نجاح و نجما معاونت آموزش حوزه های علمیه مركز مدیریت حوزه های علمیه ثبت حضوری عضویت در دامنه نجاح معاونت آموزش حوزهای علمیه آدرس سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه نام طلاب نتایج پذیرش حوزه های علمیه كنكور حوزه های علمیه ورود به سیستم جامع طلاب حوزه های علمیه شماره تماس با معاونت آموزش تماس با معاونت آموزش حوزه های علمیه خرید اعتباری ثبت نام مراكز تخصصی معاونت آموزش حوزه های علمیه طلاب سطوح عالی آزمون تكمیل ظرفیت مراكز تخصصی حوزه های علمیه معاونت آموزش ثبت نام امتحانات نواقصی حوزه های علمیه اطلاعیه پذیرش سطح چهار دكتری اداره كل امور آموزش اساتید مدارج علمی سنجش و پذیرش برنامه ریزی و ارزیابی آموزشی مراكز تخصصی آموزش مرکز خدمات آموزشی حوزه های علمیه برادران خواهران غیر حضوری پذیرش حوزه های علمیه دوره بلند مدت دوره کوتاه مدت  سیکل دیپلم مقطع عالی و دانشگاهی شرایط پذیرش در حوزه های علمیه دفترچه راهنمای پذیرش حوزه های علمیه آزمون پذیرش منابع آزمون پذیرش حوزه

 
 
واقعیات سند 2030

این سند ۲۰۳۰ چیزی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانه‌اش را زیر بار اینها بدهد و تسلیم اینها بشود 


 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

چند سالی است که مقام معظم رهبری هشدارهای جدی نسبت به نفوذ استکبار داشته اند و همگان را مخصوصا مسئولین نظام را صراحتا متوجه این امر کرده اند، تاکیدات معظم له با توجه به اشراف کامل ایشان از زوایای مختلف عداوت دشمنان میباشدکه خوی استکباری خود را با انواع حیله و مکر و در قالب های فریبنده به جوامع مختلف بویژه کشورهایی که از مذهب و فرهنگ سابقه دار و استوار برخوردار میباشند، دیکته نمایند.

در حقیقت خوی استکباری مستکبرین با ظاهری متفاوت از باطن خبیث خود، شکلی جدید پیدا کرده که با نگاهی اجمالی به تاریخ و وضعیت کشورهایی که تن به خفت های استعماری داده اند، اضمحلال فرهنگی آن ها به وضوح مشاهده میگردد که چگونه با قبول معاهدات شیطانی تحت هر عنوانی (تفاهم نامه –توافقنامه و قطع نامه) از اصالت های هویت ساز خود فاصله گرفته و هلاکت فرهنگی خود را رقم زده اند.

امروزه سازمان ها و نهاد های بین المللی در خدمت همان تفکر استکباری و استعماری قرار دارند تا کانالی برای نفوذ قدرت و القاءآت خلاف شئون بشری، باشد همان سازمان هایی که در تفوق شیطانی خود گاه حربه قطع نامه های الزام آور و گاه تفاهم نامه های ذلت بار را با یک هدف به تصویب میرساند.

از این رو هوشمندی مسئولین کشورهای مستقل و ریشه دار در تقابل با چنین رفتارهایی، رمز استقلال و سربلندی ملت ها را در عرصه جهانی به نمایش گذاشته و عزت ملی آنها را رقم میزند.

کشور عزیز ایران اسلامی که جمیع شاخصه های توانمندی در تمام بخش ها و مبتنی بر مذهب و فرهنگی غنی  و اصیل و با تکیه بر مراکز علمی و مذهبی و استعدادهای بی نظیر خود، چهره ی درخشان در میان ملل و ممالک متخلف دارد و نگاه بسیاری از سران کشورها و فرهیختگان جهانی به مواضع منتقی مسئولین و ملت ایران دارند، میتواند تأثیر بسزایی در تغییر و تقابل با افکار استبدادی مستکبرین داشته باشد که این مسئله با پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز با هوشمندی و هدایت های رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی قدس سره، رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، مسئولین متعهد، نخبگان و مردم متدین باعث جلوگیری از سلطه بیگانگان در تمام بخش های کشورمان، گردیده و این همان رمز استواری و استقلال جمهوری اسلامی ایران میباشد.

از این رو خطرناک ترین نوع نفوذ استکبار را نفوذ در نهاد ها و مراکز علمی و فرهنگی میباشد چرا که با تغییر نسل ها میتواند هویت و فرهنگ کشور را به مرور زمان و در مدت کمی دستخوش تغییر و به سمت نابودی بکشد.

سند معروف به «سند 2030» که از طرف سازمان یونسکو به تصویب رسیده و جهت اجرا به کشورهای عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران ابلاغ گردید، سند مذکور با عنوان «سند جهانی توسعه پایدار 2030 با موضوع ارتقاء سطح سواد و کیفیت آموزش» می‌باشد که چندی پیش بس از تشکیل کارگروههای متعدد در دولت جمهوری اسلامی و تهیه سندی 368 صفحه‌ای تحت عنوان : «سند ملی آموزش 2030 جمهوری اسلامی ایران» و با شعار «به سوی آموزش و یادگیری مادام العمر با کیفیت، برابر و فراگیر برای همه»، رونمایی و در تاریخ 25/6/1395 توسط معاون اول رئیس جمهور به دستگاههای ذی ربط ابلاغ گردید.

سند مذکور که مطابق آن تعهداتی برای کشورمان در بردارد و در بستر آن باید اموری انجام گیرد که تعارضات و مغایرت‌های اساسی با مذهب، فرهنگ و واقعیت‌های موجود کشورمان دارد که مورد انتقاد شدید مقام معظم رهبری «مدظله العالی» نسبت به محتوا و امضای سند مذکور توسط متصدیان دولتی، ‌قرار گرفت، ایشان در بخشی از سخنان مهم خود در دیدار معلمان و فرهنگیان با ابراز نگرانی شدید اظهار داشتند:

این سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو و این حرفها، اینها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانه‌اش را زیر بار اینها بدهد و تسلیم اینها بشود. به چه مناسبت یک مجموعه‌ی به‌اصطلاح بین‌المللی‌ای -که قطعاً تحت نفوذ قدرتهای بزرگ دنیا است- این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، برای ملّتهای گوناگون، با تمدّنهای مختلف، با سوابق تاریخی و فرهنگی گوناگون، تکلیف معیّن کند که شما باید این‌جوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است. اگرچنانچه با اصل کار شما نمیتوانید مخالفت بکنید، حدّاقلّش این است که بِایستید بگویید جمهوری اسلامی خودش ممشیٰدارد، خطّ‌و‌ربط دارد، ما سندهای بالادستی داریم، ما میدانیم باید در زمینه‌های آموزش، پرورش، اخلاق، سبک زندگی چه‌کار کنیم؛ احتیاج به این سند وجود ندارد. اینکه ما برویم سند را امضا کنیم و بعد هم بیاییم شروع کنیم بی‌سروصدا اجرائی کردن، نخیر، این اصلاً مطلقاً مجاز نیست؛ ما اعلام هم کرده‌ایم به دستگاه‌های مسئول. بنده از شورای عالی انقلاب فرهنگی هم گله‌مند هستم؛ آنها باید مراقبت میکردند، نباید اجازه میدادند این ‌کار تا اینجا پیش بیاید که ناچار بشویم ما جلوی آن را بگیریم و ما وارد قضیّه بشویم. اینجا جمهوری اسلامی است؛ اینجا، مبنا اسلام است، مبنا قرآن است؛ اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوبِ ویرانگرِ فاسدِ غربی بتواند در اینجا این‌جور اِعمال نفوذ کند. البتّه متأسّفانه اِعمال نفوذ دارند میکنند و از طُرق مختلف وارد میشوند امّا [اینکه] این‌جور به‌طور رسمی سند به ما بدهند که «تا پانزده سال دیگر باید شما این‌جوری بکنید، این‌جوری بکنید»، ما هم بگوییم بله، معنی ندارد این کار.

از این‌رو و پس از بیانات معظم‌له افراد خبره و متعهد نسبت به موارد متناقض و مغایرت هایی که با اصول مذهب و فرهنگ  موجود در سند 2030 و سند آموزش ابلاغی که در تاریخ 15/6/95 به امضای معاون اول رئیس جمهور رسید پس از کارهای کارشناسی، موارد خلاف را استخراج کرده اند که شامل اموری از قبیل: تأثیر گذاری فرهنگ غرب در عمق فکری و اعتقادی نسل جوان و جامعه دینی، تخریب و تضعیف ارزش های دینی، گذر از بسیاری از ارزش های اخلاقی و سلامی در سطوح مختلف خانواده، مدرسه و جامعه، استیلای فرهنگ لیبرالی با پذیرش آموزش شهروندی، پذیرش افکار پیروان فرقه ظاله مانند وهابیت، ترویج تساهل و تسامح در برابر ارزش های منفی و ضد دینی، دخالت فرهنگی غربی ها در فرهنگ و سبک زندگی اسلامی ایرانی، انفعال در برابر توهین به مقدسات دینی، آموزش ضد دینی و تربیت اسلامی بر اساس آنچه تصاویر و برابری جنسی نامیده میشود و...

حال سؤال این است که چنین سندی که تنافی واضح با مبانی دینی، منافع ملی، مخالفت با اسناد وقوانین جمهوری اسلامی و مسلمات فقهی دارد، چگونه مورد پذیرش برخی از دولت مردان قرار گرفته است که به خوبی نشان دهنده نفوذ و تصرف در حوزه آموزش و تربیت مبتنی بر معارف دینی دارد، قرار گرفته است.

آیا بجز این است که در پرتو چنین معاهداتی فرهنگ اسلامی جای خود را به فرهنگ غربی میدهد و راه های و تسلیم شدن و نفوذ فهنگ بیگانه را در جامعه فراهم میسازد؟ و آیا این نوعی انفعال در برابر مرجعیت صوری و ظاهری حقوق بین الملل و فریبکارانه حقوق بشر غربی، نمیباشد؟ و ده ها سؤال دیگر که موجب به مخاطره افتادن ارزش های دینی در جامعه اسلامی میشود.

لذا مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأسی به هشدارهای مراجع عظام تقلید بویژه مقام معظم رهبری دامت برکاتهم، نسبت به پذیرش و اجرایی شدن اصل سند و سند زیر دستی ۲۰۳۰ که توسط کارگروه هایی به صورت نابخردانه تنظیم و ابلاغ گردیده، هشدار داده و از مسئولین مربوطه نسبت به برخورد جدی و جلوگیری از موارد مذکور و مشابه، حساس و دغدغه های دلسوزان آموزش و فرهنگ ارزشی اسلامی را جدی گرفته و از تکرار آن خود داری نمایند.

 

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمه قم

۱۳۹۶/۲/۲۲

 

 

شماره خبر:٣٩١٥٩٢   /   1396/02/27   /    ١٦:٢٥


خروج