مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

مقام معظم رهبری مد ظله العالی: در تشکیلات جامعه مدرسین باید لایه ای زیر مجموعه شورای عالی جامعه مدرسین به عنوان مجمع عمومی مدرسین حوزه، متشکل از مدرسین جوان و سطح حوزه تشکیل بشود و مباحث را این جمع پخته کند و به شورای عالی جامعه مدرسین ارائه نماید.
صفحه اصلی > اخبار 
اخبار > برنامه ریزی کلان؛ حلقه مفقوده کار تبلیغی


   رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: ارسال به دوست      حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: قطعا اگر با یک حرکت صحیح، کار تبلیغ در کشور را دنبال کنیم، یعنی همه مبلغان با برنامه ریزی کلان در امر تبلیغ وارد شوند خلأها بر طرف خواهد شد. نسخه چاپي

سامانه جامع معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه سامانه جامع معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه سامانه جامع معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه سامانه جامع معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه  عنوان سایت های مرکز مدیریت حوزه های علمیه حوزه علمیه قم , مدرسه معصومیه , واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات  مركز مدیریت حوزه های علمیه  جشنواره علامه حلی(ره)   افق حوزه هفته نامه  بری حوزه ها  مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم  پایگاه رسمی مرکز خبر حوزه های علمیه   اداره كل دانش آموختگان حوزه   معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم معاونت آموزش حوزه های علمیه,معاونت آموزش حوزه,معاونت آموزش حوزه علمیه قم,مدیریت حوزه علمیه قم معاونت آموزش حوزه های علمیه,مرکز مدیریت حوزه های علمیه,مدیریت حوزه علمیه استان قم گزارش تصویری اخبار مرکز مدیریت حوزه علمیه قم, گزارش تصویری اخبار مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان قم, مرکز اطلاع رسانی مدیریت حوزه علمیه استان قم سامانه نجاح و نجما معاونت آموزش حوزه هاي علميه مركز مديريت حوزه هاي علميه  ثبت نام طلاب نتايج پذيرش حوزه هاي علميه كنكور حوزه هاي علميه ورود به سيستم جامع طلاب حوزه هاي علميه شماره تماس با معاونت آموزش تماس با معاونت آموزش حوزه هاي علميه خريد اعتباري ثبت نام مراكز تخصصي معاونت آموزش حوزه هاي علميه طلاب سطوح عالي آزمون تكميل ظرفيت مراكز تخصصي حوزه هاي علميه معاونت آموزش ثبت نام امتحانات نواقصي حوزه هاي علميه اطلاعيه پذيرش سطح چهار دكتري اداره كل امور آموزش اساتید مدارج علمي سنجش و پذيرش برنامه ريزي و ا رزيابي آموزشي مراكز ت خصصي آموزش غير حضوري عضويت در دامنه نجاح معاونت آموزش حوزهاي علميه   آدرس سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه مرکز اطلاع رسانی سامانه نجما نجاح پذیرش حوزه های علمیه مدیریت حوزه علمیه قم ارزیابی نظارت اخبار اطلاعیه مراکز تخصصی مدارس سطوح عالی استان معاونت آموزش اموزش خبرگزاری معاونت آموزش پژوهش تبلیغ اموزش های کاربردی تهذیب آمار بررسی ارزیابی امتحانات شفاهی سنجش پذیرش ارتباطات مراجعات بازرسی فناوری اطلاعات امور طلاب دانش آموختگان اسکان شهریه تلبس خدمات کتبی آیت الله حسینی بوشهری حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال سامانه نجاح و نجما معاونت آموزش حوزه های علمیه مركز مدیریت حوزه های علمیه ثبت حضوری عضویت در دامنه نجاح معاونت آموزش حوزهای علمیه آدرس سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه نام طلاب نتایج پذیرش حوزه های علمیه كنكور حوزه های علمیه ورود به سیستم جامع طلاب حوزه های علمیه شماره تماس با معاونت آموزش تماس با معاونت آموزش حوزه های علمیه خرید اعتباری ثبت نام مراكز تخصصی معاونت آموزش حوزه های علمیه طلاب سطوح عالی آزمون تكمیل ظرفیت مراكز تخصصی حوزه های علمیه معاونت آموزش ثبت نام امتحانات نواقصی حوزه های علمیه اطلاعیه پذیرش سطح چهار دكتری اداره كل امور آموزش اساتید مدارج علمی سنجش و پذیرش برنامه ریزی و ارزیابی آموزشی مراكز تخصصی آموزش مرکز خدمات آموزشی حوزه های علمیه برادران خواهران غیر حضوری پذیرش حوزه های علمیه دوره بلند مدت دوره کوتاه مدت  سیکل دیپلم مقطع عالی و دانشگاهی شرایط پذیرش در حوزه های علمیه دفترچه راهنمای پذیرش حوزه های علمیه آزمون پذیرش منابع آزمون پذیرش حوزه

 
 
رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

برنامه ریزی کلان؛ حلقه مفقوده کار تبلیغی  


 

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در زمینه آسیب شناسی مشکلات عرصه تبلیغ، اظهار کرد: امر تبلیغ به قدری مهم و اساسی است که در آیه 67 سوره مائده از ماموریت های اصلی پیامبراکرم(ص) به شمار می رود.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی ظرفیت های ممکن، در خدمت تبلیغ قرار گرفته و سازمان های مختلفی مأموریت تبلیغ دین را برعهده گرفتند.

وی عدم هماهنگی میان سازمان ها و نهادهای مختلف تبلیغی را آسیب دانست و گفت: گرچه ظرفیت های فراوان تبلیغی نمی توانست و نمی تواند خلأ تبلیغ در کشور را با ابعاد گسترده ای که دارد، کامل و خلأ را برطرف کند، اما این ظرفیت در صورتی که با هماهنگی کامل پوشش داده نشود، خود می تواند آسیب جدی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال تبیین کرد: انسجام در امر تبلیغ و حرکت تحولی، به گونه ای که تبلیغ بتواند جایگاه خود را در نظام پیدا کند، از دغدغه های رهبر معظم انقلاب در امر تبلیغ به شمار می رود.

وی با اشاره به تشکیل شورای پیگیری هماهنگی تبلیغ در حوزه علمیه گفت: حدود ده سال پیش در جامعه مدرسین و پس از آن در شورای عالی حوزه های علمیه شورای پیگیری هماهنگی تبلیغ تشکیل و از سوی شورای عالی حوزه های علمیه، تحویل مدیریت حوزه داده شد.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در زمان مدیریت آیت الله مقتدایی در حوزه علمیه، این شورا شکل جامع تری پیدا کرد؛ در دیدار مردم قم و حوزویان با رهبر معظم انقلاب، زمانی که مدیر وقت گزارشی از تشکیل شورایی جهت هماهنگی و ارتقاء موضع تبلیغ در حوزه ارائه کرد، ایشان بیان کردند چنین شورایی از مطالبات من است و بسیار خوشحال شدم.

وی با تأکید بر این که تشکیل شورای هماهنگی تبلیغ در حوزه علمیه، نقطه عطفی در هماهنگی و همچنین رشد و تعالی مدیریت مراکز تبلیغی است، اظهار کرد: به شکر خدا این شورا که متشکل از همه نهادهای فعال در امر تبلیغ است، امروزه از سوی مدیر حوزه، آیت الله اعرافی به صورت جدی دنبال می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال ادامه داد: به صورت طبیعی در سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات و مرکز مدیریت حوزه های علمیه، ظرفیت هایی وجود دارد که اگر هماهنگ و متحد باشند، می توانند تحولی عظیم در بستر مبارک عرصه تبلیغ ایجاد کنند.

وی عمل کردن نهادهای تبلیغی براساس برنامه ریزی کلان را راهکاری برای برطرف کردن خلأهای تبلیغی خواند و تصریح کرد: قطعا اگر با یک حرکت صحیح، کار تبلیغ در کشور را دنبال کنیم، یعنی مساجد، ائمه جماعات و جمعه، مبلغان و طرح هجرت با برنامه ریزی کلان در امر تبلیغ وارد شوند خلأهای تبلیغی بر طرف خواهد شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: با وجود همه فرصت ها و زمینه ها در عرصه تبلیغ، بازهم برخی مساجد امام جماعت و برخی روستاها روحانی مستفر ندارد که چنین موردی، مسؤولیت مدیریت کشور را سنگین می کند بلکه نظام باید کمک کند تا مراکز حوزوی و تبلیغی افراد را جذب و با تعلیم، تربیت و آموزش صحیح و متناسب با فرهنگ کشور، اعزام کنند.

وی با بیان این که بافت تشکیلاتی و ساختار حوزه باید به گونه ای باشد که تمام نیازهای کشور را پاسخ دهد، گفت: امیدواریم با برنامه هایی که مدیریت و مراکز تبلیغی دارند خلأها برطرف شود و مردم تحت تاثیر مبلغان دینی و تربیت اسلامی قرار گیرند که با محوریت ولایت، ولی امر، مراجع تقلید و بزرگان دین و حوزه، دسترسی به این هدف غیر ممکن نیست.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی گرچه فراتر از اعزام مبلغ در امور پاسخ گویی به شبهات، تحقیق و تألیف، کارهای گسترده ای انجام داده و باید تقدیر و تشکر شود اما به عنوان طلبه در قم و فردی که سال ها با طلاب عزیز همراه است و هم فکری می کند، دفتر تبلیغات اسلامی باید با حفظ همه شؤونی که دارد در بحث اعزام مبلغ و تأمین مبلغ برای همه مساجد و همه اماکن نیازمند به مبلغ، سعی وافر داشته باشد؛ البته نظام جمهوری اسلامی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه می توانند کمک های فراوانی داشته باشند تا دفتر تبلیغات در امر اعزام مبلغ به تمام نقاط کشور موفق باشد.

 

 

شماره خبر:٤١٣٥٦١   /   1399/05/05   /    ١٧:٢٣


خروج