مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

مقام معظم رهبری مد ظله العالی: در تشکیلات جامعه مدرسین باید لایه ای زیر مجموعه شورای عالی جامعه مدرسین به عنوان مجمع عمومی مدرسین حوزه، متشکل از مدرسین جوان و سطح حوزه تشکیل بشود و مباحث را این جمع پخته کند و به شورای عالی جامعه مدرسین ارائه نماید.
صفحه اصلی > اخبار 
اخبار > مرتجعین عصر پیگیر اجرای ۲۰۳۰


   تبارشناسی حامیان سند آموزشی یونسکو؛ ارسال به دوست      حجت الاسلام والمسلمین لونی حامیان اجرای سند ۲۰۳۰ را خوشبین‌های داخلی، غرب گرایان و عوامل نفوذی دانست و گفت: مرتجعین عصر کسانی هستند که کورکورانه می‌خواهند این اسناد اجرا شود. نسخه چاپي

سامانه جامع معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه سامانه جامع معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه سامانه جامع معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه سامانه جامع معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه  عنوان سایت های مرکز مدیریت حوزه های علمیه حوزه علمیه قم , مدرسه معصومیه , واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات  مركز مدیریت حوزه های علمیه  جشنواره علامه حلی(ره)   افق حوزه هفته نامه  بری حوزه ها  مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم  پایگاه رسمی مرکز خبر حوزه های علمیه   اداره كل دانش آموختگان حوزه   معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم معاونت آموزش حوزه های علمیه,معاونت آموزش حوزه,معاونت آموزش حوزه علمیه قم,مدیریت حوزه علمیه قم معاونت آموزش حوزه های علمیه,مرکز مدیریت حوزه های علمیه,مدیریت حوزه علمیه استان قم گزارش تصویری اخبار مرکز مدیریت حوزه علمیه قم, گزارش تصویری اخبار مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان قم, مرکز اطلاع رسانی مدیریت حوزه علمیه استان قم سامانه نجاح و نجما معاونت آموزش حوزه هاي علميه مركز مديريت حوزه هاي علميه  ثبت نام طلاب نتايج پذيرش حوزه هاي علميه كنكور حوزه هاي علميه ورود به سيستم جامع طلاب حوزه هاي علميه شماره تماس با معاونت آموزش تماس با معاونت آموزش حوزه هاي علميه خريد اعتباري ثبت نام مراكز تخصصي معاونت آموزش حوزه هاي علميه طلاب سطوح عالي آزمون تكميل ظرفيت مراكز تخصصي حوزه هاي علميه معاونت آموزش ثبت نام امتحانات نواقصي حوزه هاي علميه اطلاعيه پذيرش سطح چهار دكتري اداره كل امور آموزش اساتید مدارج علمي سنجش و پذيرش برنامه ريزي و ا رزيابي آموزشي مراكز ت خصصي آموزش غير حضوري عضويت در دامنه نجاح معاونت آموزش حوزهاي علميه   آدرس سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه مرکز اطلاع رسانی سامانه نجما نجاح پذیرش حوزه های علمیه مدیریت حوزه علمیه قم ارزیابی نظارت اخبار اطلاعیه مراکز تخصصی مدارس سطوح عالی استان معاونت آموزش اموزش خبرگزاری معاونت آموزش پژوهش تبلیغ اموزش های کاربردی تهذیب آمار بررسی ارزیابی امتحانات شفاهی سنجش پذیرش ارتباطات مراجعات بازرسی فناوری اطلاعات امور طلاب دانش آموختگان اسکان شهریه تلبس خدمات کتبی آیت الله حسینی بوشهری حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال سامانه نجاح و نجما معاونت آموزش حوزه های علمیه مركز مدیریت حوزه های علمیه ثبت حضوری عضویت در دامنه نجاح معاونت آموزش حوزهای علمیه آدرس سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه نام طلاب نتایج پذیرش حوزه های علمیه كنكور حوزه های علمیه ورود به سیستم جامع طلاب حوزه های علمیه شماره تماس با معاونت آموزش تماس با معاونت آموزش حوزه های علمیه خرید اعتباری ثبت نام مراكز تخصصی معاونت آموزش حوزه های علمیه طلاب سطوح عالی آزمون تكمیل ظرفیت مراكز تخصصی حوزه های علمیه معاونت آموزش ثبت نام امتحانات نواقصی حوزه های علمیه اطلاعیه پذیرش سطح چهار دكتری اداره كل امور آموزش اساتید مدارج علمی سنجش و پذیرش برنامه ریزی و ارزیابی آموزشی مراكز تخصصی آموزش مرکز خدمات آموزشی حوزه های علمیه برادران خواهران غیر حضوری پذیرش حوزه های علمیه دوره بلند مدت دوره کوتاه مدت  سیکل دیپلم مقطع عالی و دانشگاهی شرایط پذیرش در حوزه های علمیه دفترچه راهنمای پذیرش حوزه های علمیه آزمون پذیرش منابع آزمون پذیرش حوزه

 
 
تبارشناسی حامیان سند آموزشی یونسکو؛

مرتجعین عصر پیگیر اجرای ۲۰۳۰ 


 

حجت الاسلام والمسلمین ولی الله لونی الیگودرزی استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اجرای سند 2030 را در راستای پیاده سازی اهداف نظام استکبار جهانی دانست و گفت: این در حالی است که اجرای اسناد بالادستی مهمی مانند سند تحول آموزش و پرورش، سال هاست که بر روی زمین مانده است.

وی با اشاره به بی توجهی ها نسبت به هشدارهای صریح رهبر فرزانه انقلاب و سایر دلسوزان در خصوص اجرای سند 2030، عنوان کرد: مسأله اساسی در این خصوص پیداکردن دلیل اشتیاق برخی برای اجرای این سند است.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه یک سند جهانی باید حاوی بندها و گزاره های ارزشمند و مطابق با فرهنگ کشورها و با اجماع نظر باشد، اظهار داشت: برخی از مبانی سند 2030 با ارزش های جامعه ایران اسلامی ناسازگار است.

2030؛ سندی مبهم و چند پهلو

وی با اشاره به مبهم و چند پهلو بودن برخی از بندهای سند 2030، ابراز کرد: بعضی از بندهای این سند مانند آزادی های جنسی، مطابق با خواسته های سطحی برخی از افراد است و با هدف سوء استفاده از روان شناسی این گروه برای تحمیل سند به جوامع مختلف تنظیم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین لونی الیگودرزی با بیان اینکه ممکن است در بندهای سند 2030 موارد ارزشمندی وجود داشته باشد، ادامه داد: گاهی یک گزاره مبهم می تواند روح حاکم بر سند را تغییر دهد و با تحت تاثیر قرار دادن بندهای مثبت، سند به سمت و سوی خاصی هدایت شود.

حامیان 2030؛ خوشبین‌های داخلی، غرب گرایان و عوامل نفوذی

وی با تقسیم بندی حامیان اجرای سند 2030 در کشور به سه دسته خوشبین های داخلی، غرب گرایان و عوامل نفوذی، گفت: برخی خوشبین های داخل نظام در نهایت ساده انگاری در سطح تصمیم گیران و تصمیم سازان، اجرای سند 2030 را به سود کشور می دانند و مخالفان را متهم به عقب ماندگی می کنند که این پروژه از طریق رسانه های استکباری نیز پیگیری می شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: عوامل غرب زده حامی سند 2030 براساس مبانی فکری خود به دنبال اجرای این سند هستند و غرض دیگری ندارند؛ اما عوامل نفوذی به صورت هدفمند و بدون احساس تعلق نسبت به کشور، در دستگاه های اجرایی حضور دارند و با هدف تقویت منافع استکبار لیبرال غربی به ارزش های ملی و منافع کشور خیانت می کنند.

عضو هیأت مدیره مجمع نمایندگان طلاب و فضلا با بیان اینکه هر چند این سه گروه در ماهیت اعتقادی و انگیزشی با یکدیگر تفاوت دارند، اما نتیجه عملکردشان یک چیز و آن اجرای سند 2030 در جامعه است، عنوان کرد: هدف گذاری این سند در تضاد با فرهنگ ملی و اسلامی مردم انقلابی ایران است.

استاد حوزه علمیه قم با یادآوری تجربه تلخ حاکم کردن تفکر روشنفکری در جامعه پس از پایان جنگ جهانی دوم، اظهار داشت: عملکرد سازمان های بین المللی نشان داده که این نهاد به دنبال برآورده ساختن انتظارات استکبار جهانی هستند و تنها در مواردی به اجرای عدالت مبادرت می کنند که منافع استکبار نیز در همان رهگذر تأمین شود.

استانداردهای دوگانه سازمان‌های بین‌اللملی در مواجه با کشورها

وی با اشاره به برخورد تبعیض آمیز میان ایران و عربستان از سوی سازمان های بین اللملی و نهادهای حقوق بشری، قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران را ضد حقوق بشر دانست و ابراز کرد: آیا حامیان داخلی سند 2030 از اهداف و نحوه عملکرد سازمان های بین اللملی در عراق، سوریه، یمن، نیجریه و ... اطلاع ندارند؟!

حجت الاسلام والمسلمین لونی ادامه داد: در واقع مرتجعین، عقب مانده ها و کهنه گرایان عصر کسانی هستند که با وجود اینکه رفتار تبعیض آمیز سازمان های بین اللملی و نهادهای حقوق بشری میان جبهه استکبار و ملت های منطقه در برابر چشم‌شان قرار دارد، چشم بر این عمکرد بسته و کورکورانه و برخی هدفمند به دنبال اجرای اسنادی مانند 2030 هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به گلایه های رهبر انقلاب نسبت به عدم توجه نسبت به سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: باید دقت داشت چه چیزی در پشت صحنه اجرای سند 2030 وجود دارد که از معاونت ریاست جمهوری تا ورزای بخش‌های آموزشی و تربیتی کشور در پرده برداری از آن نقش دارند.

برجام؛ نمونه بارز بی حاصل بودن اعتماد به غرب

وی با بیان اینکه جامعه کنونی ایران اسلامی، جامعه ای بصیر است و ترفندهای دشمن را به خوبی می شناسد، افزود: نمونه بارز بی حاصل بودن اعتماد به غرب، برجام است که عمر دولت یازدهم و دوازدهم صرف آن شد و نهایتا نتیجه ای در پی نداشت.

تضعیف فرهنگ «ما می توانیم» در سایه مذاکرات

حجت الاسلام والمسلمین لونی الیگودرزی تصریح کرد: در حالی که در طول مذاکرات بارها رهبر انقلاب، هوشمندانه نسبت به لبخند ظاهری دشمن هشدار دادند اما اعتماد بی جا نسبت به دشمنان در خلال برجام سبب تضعیف فرهنگ «ما می توانیم» در میان جوانان شد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به اینکه داعیه داران مذاکره با آمریکا باید از تجارب چند سال اخیر درس عبرت بگیرند، اظهار داشت: برخی نتیجه برجام را محکومیت آمریکا در مجامع بین المللی و اذهان عمومی عنوان می کنند که در پاسخ باید وعده ها و مژده های جذاب و امیدبخش دولت در ایجاد گشایش همه جانبه را در ابتدای مذاکرات و پس از امضای برجام به آنان یادآور شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نشانه های افول غرب بر همگان آشکار شده است، ابراز کرد: در حالی که جهان، ایران را یکی از مولفه های قدرت می داند، دنباله روی از آموزه های غرب و سند 2030 بی معناست

 

 

شماره خبر:٤١٤٦٢٨   /   1399/06/16   /    ٠٨:٢١


خروج